Bel mij terug

U wilt graag advies over onze oplossingen of een afspraak maken? Vul hieronder uw telefoonnummer in!

Vestiging:


De voordelen van ProReva

Uw wensen staan centraal

Hoogstaande kwaliteit

Persoonlijke aandacht

Specialistische kennis

Ruim 40 jaar ervaring

Vergoedingen en garantie

 

Wel of geen vergoeding?
De meeste hulpmiddelen die ProReva levert, worden vergoed uit de basisverzekering. Voor sommige hulpmiddelen hebt u een aanvullende verzekering nodig. De richtlijnen verschillen per product(groep) en per zorgverzekeraar. ProReva is goed op de hoogte van de vergoedingen die gelden voor hulpmiddelen. Neem gerust contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Houd in ieder geval rekening met uw eigen risico. Het wettelijk verplichte eigen risico in 2017 bedraagt net als vorig jaar € 385,-.

Procedure
Om de kosten van het hulpmiddel te kunnen declareren, hebben we een machtigingsaanvraag van uw specialist nodig. Wij verzoeken u deze machtigingsaanvraag samen met uw verzekeringsbewijs mee te nemen naar het intakegesprek. Vervolgens kunnen we samen met u bekijken of uw hulpmiddel in aanmerking komt voor een vergoeding.

ProReva heeft contracten met alle zorgverzekeraars in Nederland. Daardoor kunnen wij direct de gemaakte kosten bij de verzekeraar declareren. Zolang het hulpmiddel vergoed wordt, hebt u hier hier als klant verder geen omkijken meer naar.

Wij sturen de verwijzing van uw specialist samen met onze offerte naar uw zorgverzekering en regelen de administratieve afhandeling voor u. Als de zorgverzekeraar toestemming geeft, ontvangen wij vervolgens een machtiging. Wanneer uw zorgverzekeraar geen toestemming geeft, kunt u daartegen in beroep gaan.

Gebruikstermijn en vervanging
Uw zorgverzekeraar stelt ook eisen aan de gebruikstermijn van een hulpmiddel. U hebt recht op vervanging na de gestelde termijn en op voorschrift van uw specialist. Tussentijdse vervanging is alleen mogelijk bij bijvoorbeeld een duidelijke verandering in uw medische toestand, als er sprake is van groei (vooral bij kinderen) en na toestemming van uw zorgverzekering. Wilt u weten of uw hulpmiddel al voor vervanging in aanmerking komt? Neem contact met ons op; wij kunnen u adviseren.

Garantie
ProReva geeft een jaar garantie op de technische uitvoering van een hulpmiddel. Wijzigingen in uw persoonlijke omstandigheden, zoals medische veranderingen of gewichtsveranderingen vallen hier niet onder.

Nieuws van ProReva

Klanttevredenheidsonderzoek ProReva 2017

Wat vindt u van ProReva? Bent u tevreden? Wat kan beter? Gedurende de hele maand oktober 2017 wordt u, als u onze vestigingen bezoekt, gevraagd mee te werken aan ons klanttevredenheidsonderzoek. Uw mening is voor ons erg belangrijk. Wij willen…

Lees dit nieuwsbericht

Revalidatiearts i.o. zoekt deelnemers voor onderzoek

Kim Huurneman, revalidatiearts in opleiding bij Vogellanden zoekt deelnemers voor haar onderzoek. In het kader van haar opleiding tot revalidatiearts zoekt ze jongeren tussen 15 en 25 jaar oud met een aangeboren korte arm die hun ervaringen (via chat) met…

Lees dit nieuwsbericht

Verkeershinder bij ProReva in Apeldoorn

Gemeente Apeldoorn werkt aan de weg Van 14 augustus t/m 29 september 2017 is ProReva in Apeldoorn minder goed bereikbaar door werk aan de weg aan de Kayersdijk en de Laan van de Mensenrechten. Informatie van de gemeente Apeldoorn Op de website van…

Lees dit nieuwsbericht