Bel mij terug

U wilt graag advies over onze oplossingen of een afspraak maken? Vul hieronder uw telefoonnummer in!

Vestiging:


De voordelen van ProReva

Uw wensen staan centraal

Hoogstaande kwaliteit

Persoonlijke aandacht

Specialistische kennis

Ruim 40 jaar ervaring

Vergoedingen en garantie

 

Welke vergoedingen gelden voor uw hulpmiddel? 

De meeste hulpmiddelen die ProReva levert, worden vergoed uit de basisverzekering. Voor sommige hulpmiddelen hebt u een aanvullende verzekering nodig. De richtlijnen verschillen per product(groep) en per zorgverzekeraar. ProReva is goed op de hoogte van de vergoedingen die gelden voor hulpmiddelen. Neem gerust contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Houd in ieder geval rekening met uw eigen risico. Het wettelijk verplichte eigen risico in 2019 bedraagt net als vorig jaar € 385,-.

Procedure
Om de kosten van het hulpmiddel te kunnen declareren, hebben we een machtigingsaanvraag van uw specialist nodig. Wij verzoeken u deze machtigingsaanvraag samen met uw verzekeringsbewijs mee te nemen naar het intakegesprek. Vervolgens kunnen we samen met u bekijken of uw hulpmiddel in aanmerking komt voor een vergoeding.

ProReva heeft contracten met alle zorgverzekeraars in Nederland. Daardoor kunnen wij direct de gemaakte kosten bij de verzekeraar declareren. Zolang het hulpmiddel vergoed wordt, hebt u hier hier als klant verder geen omkijken meer naar.

Wij sturen de verwijzing van uw specialist samen met onze offerte naar uw zorgverzekering en regelen de administratieve afhandeling voor u. Als de zorgverzekeraar toestemming geeft, ontvangen wij vervolgens een machtiging. Wanneer uw zorgverzekeraar geen toestemming geeft, kunt u daartegen in beroep gaan.

Gebruikstermijn en vervanging

Uw zorgverzekeraar stelt ook eisen aan de gebruikstermijn van een hulpmiddel. U hebt recht op vervanging na de gestelde termijn en op voorschrift van uw specialist. Tussentijdse vervanging is alleen mogelijk bij bijvoorbeeld een duidelijke verandering in uw medische toestand, als er sprake is van groei (vooral bij kinderen) en na toestemming van uw zorgverzekering. Wilt u weten of uw hulpmiddel al voor vervanging in aanmerking komt? Neem contact met ons op; wij kunnen u adviseren.

Garantie

ProReva geeft een jaar garantie op de technische uitvoering van een hulpmiddel. Wijzigingen in uw persoonlijke omstandigheden, zoals medische veranderingen of gewichtsveranderingen vallen hier niet onder.

Nieuws van ProReva

Verhuizing spreekuur steunkousen ProReva Apeldoorn naar Arnhemseweg 11

ProReva Apeldoorn heeft nu nog twee adressen aan de Arnhemseweg in Apeldoorn. De hoofdlocatie van ProReva Apeldoorn bevindt zich op nummer 11; de spreekuren voor steunkousen en mammacare vinden nu nog plaats op nummer 34K. Dit gaat veranderen. De spreekuurlocatie…

Lees dit nieuwsbericht

Steunkousenspreekuur ProReva in Deventer!

ProReva start op 18 juni 2019 met een steunkousenspreekuur bij DOK 111 aan de Mr. H.F. de Boerlaan 111 (Havenkwartier) in Deventer. Inwoners van Deventer en omstreken kunnen nu ook dicht bij huis terecht voor professioneel advies en het aanmeten…

Lees dit nieuwsbericht

Openingstijden rond Hemelvaartsdag en Pinksteren 2019

ProReva hanteert aangepaste openingstijden rond Hemelvaartsdag en Pinksteren Op Hemelvaartsdag en op 2e Pinksterdag zijn we gesloten. Maar ook de vrijdag na Hemelvaartsdag hebben al onze collega’s een dagje vrij. Daarom zijn we op donderdag 30 mei en vrijdag 31…

Lees dit nieuwsbericht