Bel mij terug

U wilt graag advies over onze oplossingen of een afspraak maken? Vul hieronder uw telefoonnummer in!



Vestiging:


De voordelen van ProReva

Uw wensen staan centraal

Hoogstaande kwaliteit

Persoonlijke aandacht

Specialistische kennis

Ruim 40 jaar ervaring

Vergoedingen en garantie

 

Welke vergoedingen gelden voor uw hulpmiddel? 

De meeste hulpmiddelen die ProReva levert, worden vergoed uit de basisverzekering. Voor sommige hulpmiddelen hebt u een aanvullende verzekering nodig. De richtlijnen verschillen per product(groep) en per zorgverzekeraar. ProReva heeft contracten met alle zorgverzekeraars in Nederland en is goed op de hoogte van de vergoedingen die gelden voor hulpmiddelen. Neem gerust contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Houd in ieder geval rekening met uw eigen risico. Het wettelijk verplichte eigen risico in 2020 bedraagt net als in 2019 € 385,-.

Procedure
Om de kosten van het hulpmiddel te kunnen declareren, hebben we een machtigingsaanvraag van uw specialist nodig. Wij verzoeken u deze machtigingsaanvraag samen met uw verzekeringsbewijs mee te nemen naar het intakegesprek. Vervolgens kunnen we samen met u bekijken of uw hulpmiddel in aanmerking komt voor een vergoeding.

ProReva heeft contracten met alle zorgverzekeraars in Nederland. Daardoor kunnen wij direct de gemaakte kosten bij de verzekeraar declareren. Zolang het hulpmiddel vergoed wordt, hebt u hier hier als klant verder geen omkijken meer naar.

Wij sturen de verwijzing van uw specialist samen met onze offerte naar uw zorgverzekering en regelen de administratieve afhandeling voor u. Als de zorgverzekeraar toestemming geeft, ontvangen wij vervolgens een machtiging. Wanneer uw zorgverzekeraar geen toestemming geeft, kunt u daartegen in beroep gaan.

Gebruikstermijn en vervanging

Uw zorgverzekeraar stelt ook eisen aan de gebruikstermijn van een hulpmiddel. U hebt recht op vervanging na de gestelde termijn en op voorschrift van uw specialist. Tussentijdse vervanging is alleen mogelijk bij bijvoorbeeld een duidelijke verandering in uw medische toestand, als er sprake is van groei (vooral bij kinderen) en na toestemming van uw zorgverzekering. Wilt u weten of uw hulpmiddel al voor vervanging in aanmerking komt? Neem contact met ons op; wij kunnen u adviseren.

Garantie

ProReva geeft een jaar garantie op de technische uitvoering van een hulpmiddel. Wijzigingen in uw persoonlijke omstandigheden, zoals medische veranderingen of gewichtsveranderingen vallen hier niet onder.

Nieuws van ProReva

Maatregelen coronavirus

update 31-3-2020 Welke maatregelen neemt ProReva om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan? Afspraken en spreekuren gaan door Vestigingen van ProReva zijn gewoon geopend voor afspraken en spreekuren. We blijven ook telefonisch bereikbaar. Om onze klanten en onze medewerkers…

Lees dit nieuwsbericht

Coronavirus | ProReva Amersfoort gesloten

ProReva in Amersfoort is tot nader order gesloten. Deze maatregel is genomen om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan en geldt voorlopig alleen voor onze vestiging Amersfoort. Heeft u een afspraak in Amersfoort? Dan kunt u terecht bij…

Lees dit nieuwsbericht

Steunkousen spreekuur in Zwolle bij GHC De Trommel

update 23 maart 2020 In verband met het coronavirus hebben we samen met GHC De Trommel besloten de start van dit spreekuur voorlopig uit te stellen. We starten nog niet zolang de huidige maatregelen van kracht zijn. We rekenen op…

Lees dit nieuwsbericht