Bel mij terug

U wilt graag advies over onze oplossingen of een afspraak maken? Vul hieronder uw telefoonnummer in!

Vestiging:


De voordelen van ProReva

Uw wensen staan centraal

Hoogstaande kwaliteit

Persoonlijke aandacht

Specialistische kennis

Ruim 40 jaar ervaring

Vergoedingen en garantie

 

Welke vergoedingen gelden voor uw hulpmiddel? 

De meeste hulpmiddelen die ProReva levert, worden vergoed uit de basisverzekering. Voor sommige hulpmiddelen hebt u een aanvullende verzekering nodig. De richtlijnen verschillen per product(groep) en per zorgverzekeraar. ProReva is goed op de hoogte van de vergoedingen die gelden voor hulpmiddelen. Neem gerust contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Houd in ieder geval rekening met uw eigen risico. Het wettelijk verplichte eigen risico in 2019 bedraagt net als vorig jaar € 385,-.

Procedure
Om de kosten van het hulpmiddel te kunnen declareren, hebben we een machtigingsaanvraag van uw specialist nodig. Wij verzoeken u deze machtigingsaanvraag samen met uw verzekeringsbewijs mee te nemen naar het intakegesprek. Vervolgens kunnen we samen met u bekijken of uw hulpmiddel in aanmerking komt voor een vergoeding.

ProReva heeft contracten met alle zorgverzekeraars in Nederland. Daardoor kunnen wij direct de gemaakte kosten bij de verzekeraar declareren. Zolang het hulpmiddel vergoed wordt, hebt u hier hier als klant verder geen omkijken meer naar.

Wij sturen de verwijzing van uw specialist samen met onze offerte naar uw zorgverzekering en regelen de administratieve afhandeling voor u. Als de zorgverzekeraar toestemming geeft, ontvangen wij vervolgens een machtiging. Wanneer uw zorgverzekeraar geen toestemming geeft, kunt u daartegen in beroep gaan.

Gebruikstermijn en vervanging

Uw zorgverzekeraar stelt ook eisen aan de gebruikstermijn van een hulpmiddel. U hebt recht op vervanging na de gestelde termijn en op voorschrift van uw specialist. Tussentijdse vervanging is alleen mogelijk bij bijvoorbeeld een duidelijke verandering in uw medische toestand, als er sprake is van groei (vooral bij kinderen) en na toestemming van uw zorgverzekering. Wilt u weten of uw hulpmiddel al voor vervanging in aanmerking komt? Neem contact met ons op; wij kunnen u adviseren.

Garantie

ProReva geeft een jaar garantie op de technische uitvoering van een hulpmiddel. Wijzigingen in uw persoonlijke omstandigheden, zoals medische veranderingen of gewichtsveranderingen vallen hier niet onder.

Nieuws van ProReva

vrijdag 29 november aangepaste openingstijden in Amersfoort en Hilversum

Op vrijdag 29 november 2019 zijn onze vestigingen in Amersfoort en Hilversum vanaf 12.00 uur gesloten in verband met bijscholing. Telefonisch zijn we uiteraard wel bereikbaar. De telefoonlijnen van Amersfoort en Hilversum worden die middag doorgeschakeld naar één van onze…

Lees dit nieuwsbericht

Podologie bij ProReva

Wat is een registerpodoloog? Een registerpodoloog herkent en behandelt voetklachten of houdingsklachten die te maken hebben met de stand van de voeten. Daarnaast heeft zij specialistische kennis van (risico’s bij) de kindervoet in de groei. De titel podoloog is niet…

Lees dit nieuwsbericht

Verbouwing bij ProReva in Apeldoorn

  Van 2 tot en met 20 september zijn we bezig met een verbouwing op onze locatie in Apeldoorn. Heeft u in deze periode een afspraak bij ProReva in Apeldoorn?  In dat geval moet u rekening houden met enige bouw-overlast….

Lees dit nieuwsbericht