Bel mij terug

U wilt graag advies over onze oplossingen of een afspraak maken? Vul hieronder uw telefoonnummer in!

    Vestiging:


    De voordelen van ProReva

    Uw wensen staan centraal

    Hoogstaande kwaliteit

    Persoonlijke aandacht

    Specialistische kennis

    Ruim 45 jaar ervaring

    Vergoedingen en garantie

    Welke vergoedingen gelden voor uw hulpmiddel? 

    De meeste hulpmiddelen die ProReva levert, worden vergoed uit de basisverzekering. Voor sommige hulpmiddelen hebt u een aanvullende verzekering nodig. De richtlijnen verschillen per product(groep) en per zorgverzekeraar. ProReva heeft contracten met alle zorgverzekeraars in Nederland en is goed op de hoogte van de vergoedingen die gelden voor hulpmiddelen. Neem gerust contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

    Houd in ieder geval rekening met uw eigen risico. Het wettelijk verplichte eigen risico in 2020 en 2021 bedraagt € 385,-.

    Procedure

    Om de kosten van het hulpmiddel te kunnen declareren, hebben we een machtigingsaanvraag van uw specialist nodig. Wij verzoeken u deze machtigingsaanvraag samen met uw verzekeringsbewijs mee te nemen naar het intakegesprek. Vervolgens kunnen we samen met u bekijken of uw hulpmiddel in aanmerking komt voor een vergoeding.

    ProReva heeft contracten met alle zorgverzekeraars in Nederland. Daardoor kunnen wij direct de gemaakte kosten bij de verzekeraar declareren. Zolang het hulpmiddel vergoed wordt, hebt u hier hier als klant verder geen omkijken meer naar.

    Wij sturen de verwijzing van uw specialist samen met onze offerte naar uw zorgverzekering en regelen de administratieve afhandeling voor u. Als de zorgverzekeraar toestemming geeft, ontvangen wij vervolgens een machtiging. Wanneer uw zorgverzekeraar geen toestemming geeft, kunt u daartegen in beroep gaan.

    Gebruikstermijn en vervanging

    Uw zorgverzekeraar stelt ook eisen aan de gebruikstermijn van een hulpmiddel. U hebt recht op vervanging na de gestelde termijn en op voorschrift van uw specialist. Tussentijdse vervanging is alleen mogelijk bij bijvoorbeeld een duidelijke verandering in uw medische toestand, als er sprake is van groei (vooral bij kinderen) en na toestemming van uw zorgverzekering. Wilt u weten of uw hulpmiddel al voor vervanging in aanmerking komt? Neem contact met ons op; wij kunnen u adviseren.

    Garantie

    ProReva geeft een jaar garantie op de technische uitvoering van een hulpmiddel. Wijzigingen in uw persoonlijke omstandigheden, zoals medische veranderingen of gewichtsveranderingen vallen hier niet onder.

    Kosten en vergoeding registerpodoloog

    Voor diensten die een registerpodoloog verricht, betaalt u bij ProReva het gangbare tarief. Dit geldt tevens voor geleverde artikelen. Het tarief voor onderzoek en/of artikelen dient u bij levering contant of per pin te betalen.

    Tarieven podologie

    onderzoek/consult € 75
    1 paar zolen€ 150
    extra 2e paar zolen€ 80
    siliconen teenorthesen, afhankelijk van de maat € 19-€ 29-€ 39


    Ongeveer zes weken na levering plannen we een controleafspraak. Voor controleafspraken worden geen kosten in rekening gebracht.

    Vergoedingen behandeling registerpodoloog

    Heeft u een aanvullende verzekering? Dan wordt de behandeling door de registerpodoloog mogelijk (deels) vergoed. Wij adviseren u zelf bij uw verzekeraar te informeren of u in aanmerking komt voor een vergoeding. De kosten voor podologie dient u zelf te declareren bij uw zorgverzekeraar. U ontvangt bij betaling een factuur die u kunt gebruiken voor uw declaratie.
    Op de website van de Stichting LOOP staat ook een handig vergoedingsoverzicht per zorgverzekeraar.

    Nieuws van ProReva

    Spreekuren ProReva Noord Veluwe

    20-04-2021 ProReva is actief met diverse spreekuren in de regio Noord Veluwe. Klanten in deze regio kunnen vanaf 23 april 2021 terecht bij ProReva in Harderwijk of Nunspeet. Vanaf die datum zijn wij niet langer actief in Putten (Woonzorgcentrum De…

    Lees dit nieuwsbericht

    ICT update ProReva

    ProReva voert vanaf donderdag 8 april vanaf 17.00 uur een grootschalige ICT-update uit. We streven ernaar om maandag 12 april weer volledig operationeel te zijn. Tijdens de verhuizing van onze server-data en software-updates blijven onze agenda’s zoveel mogelijk beschikbaar, maar…

    Lees dit nieuwsbericht

    AANGEPASTE OPENINGSTIJDEN

    Rond de feestdagen in april en mei hanteert ProReva enkele aangepaste openingstijden. Houdt u er rekening mee dat we op enkele dagen gesloten zijn? Reguliere openingstijden Onze reguliere openingstijden zijn van maandag tot en met vrijdag van 8.00-12.15 uur en…

    Lees dit nieuwsbericht